Tuesday, February 16, 2010

Cartea de nisip

Undeva, in visul ei era vara...
A presarat nisip peste iarba uscata.
"Sunt scantei, nu nisip!" le-a spus celor din jur.
... Cartea de nisip.
........
La un moment dat Tzinacan are un vis:
“am visat ca pe pardo­seala temnitei se afla un fir de nisip.
Am adormit din nou, indiferent, am visat ca ma trezesc si ca vad doua fire de nisip.
Am adormit din nou iar firele se facusera trei.
S-au inmultit asa pâna când au umplut cu totul temnita si se facea ca eu muream sub apasarea lor.
Am inteles ca visez si cu un efort urias m-am desteptat.
Desteptarea a fost zadarnica. Nenumaratul nisip ma sufo­ca.
Cineva imi spusese: nu te-ai trezit cu adevarat, ci numai intr-un vis anterior.
Acest vis se afla in altul si tot asa pâna la infinit.
Vei muri inainte sa te fi trezit cu adevarat.
Atunci mi-am spus ca nici nisipul din vis nu va putea sa ma ucida si nici vise nu exista care sa stea inauntrul altor vise.
Atunci s-a trezit cu adevarat”
(Borges, 1978, 67).
http://www.scribd.com/doc/2961115/Cartea-de-Nisip-1975

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...